مجله ی اینترنتی بهداشت روانی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله ی اینترنتی بهداشت روانی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

آیا سیم کشی دندان همان ارتودنسی است؟

سیم کشی دندان

آیا سیم کشی دندان همان ارتودنسی است؟ سیم کشی دندان چقدر طول میکشد؟ آیا سیم کشی دندان درد دارد؟ سیم کشی دندان قیمت چند است؟ این‌ها سوالاتی است که ممکن است در ذهن افرادی که می‌خواهند ارتودنسی انجام دهند، به وجود آید.

 سیم کشی دندان عبارتی است که ممکن است بسیاری به جای ارتودنسی به کار ‌بردند و گمان کنند قیمت سیم کشی دندان کمتر از هزینه کردن برای فرایند ارتودنسی است. دکتر قریشی، متخصص ارتودنسی در ادامه درباره سیم کشی دندان در خانه و تمامی سوالات بالا پاسخ داده‌اند. چنانچه مشتاق هستید، در پایان این مطلب فیلم سیم کشی دندان را مشاهده کنید.


لیست موضوعات سیم کشی دندان

سیم کشی دندان چقدر طول میکشد؟

قیمت سیم کشی دندان

سیم کشی دندان در خانه

فیلم سیم کشی دندان

ایا سیم کشی دندان درد دارد؟

میزان مشکل

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که ارتودنسی به خودی خود باعث اصلاح لبخند می‌شود که صحیح نمی‌باشد. اغلب نیاز به چندین ماه یا حتی چندین سال برای کارهای آماده‌سازی می‌باشد تا دهان بیمار برای قرار گرفتن بریس‌ها آماده شود. 

ممکن است برخی افراد نیاز به کشیدن دندان یا جراحی جهت شروع فرایند پیش از اینکه براکت‌ها و سیم‌ها در دهان قرار گیرند، داشته باشند. سپس بعد از اینکه بریس‌ها برداشته شدند، بیمار همچنان نیاز به استفاده از نگهدارنده به مدت چند ماه خواهد داشت. میزان کاری که در رابطه با سیم‌ کشی دندان ها انجام می‌شود عامل اساسی در تعیین قیمت ارتودنسی می‌باشد.

https://b2n.ir/h34389

طول مدت درمان

برخی افراد تنها به مدت شش ماه تا یک سال نیاز به استفاده از ارتودنسی دارند. دیگران نیز باید تا دو سال و نیم تحت درمان قرار بگیرند. مشخصاً هر چه مدت زمان استفاده از سیم‌ کشی دندان‌ها بیشتر باشد، هزینه‌ی درمان نیز افزایش می‌یابد. در نهایت هزینه پرداختی شما فقط برای براکت‌ها و سیم‌های فلزی نمی‌باشد،‌ بلکه هزینه مدت زمان درمان و تخصص ارتودنسی را نیز می‌پردازید.

انواع سیم‌کشی (بریس) ارتودنسی و هزینه‌های و روش هر کدام از آن‌ها

افراد کمی آنقدر خوش شانس هستند که با دندان‌های ایده‌آل به دنیا بیایند. اما وضعیت و چینش دندان‌ها به هر شکلی که باشد؛ با سیم‌کشی ارتودنسی می‌توان، قسمت بزرگی از این ناهماهنگی‌ها را رفع و نمای زیبایی به شکل چهره خود داد. 

اگر به هر دلیلی قصد نصب بریس بر روی دندان‌های خود را دارید؛ با توجه به وضعیت و میزان شدت عارضه، دندان‌پزشک و متخصص ارتودنسی یکی از روش‌های انجام این عمل را پیشنهاد می‌کند که ماهیت، هزینه و کاربرد هر کدام از دیگری متفاوت است. در ادامه به معرفی مهم‌ترین روش‎های سیم کشی ارتودنسی دندان می‌پردازیم.

نحوه سیم کشی دندان

در خصوص نحوه و روند ارتودنسی دندان باید دقت کنید که در ابتدا لازم است شما به دندانپزشک مجرب مراجعه کرد تا معاینه های اولیه جهت تشخیص فرم دندان و ناهنجاری ها انجام گیرد که در این معاینه عکسبرداری های لازم از دهان و دندان شما انجام می شود. 

بااین حال شما باید عکس قبل و بعد سیم کشی دندان را داشته باشید. پس از این دندان پزشک با بیمار مشورت کرده تا روش مناسب سیم کشی که مد نظر بیمار است را انتخاب کند. در مرحله بعد ابتدا باید به درمان پوسیدگی دندان ها پرداخت و سپس ارتودنسی دندان آغاز می شود. 

نکته دیگر که باید بدانید مراقبت های سیم کشی دندان قبل و بعد از این عمل زیبایی می باشد که این مراقبت ها تاثیر بسزایی در نتیجه های درمان دارد. پس از این شما می توانید عکس دندان سیم کشی شده را با عکس قبل از ارتودنسی دندان هایتان مقایسه کرده و نتیجه را مشاهده کنید.

چرا دندان‌ها نیاز به سیم‌کشی دارند؟

قرارگرفتن نامناسب دندان‌ها روی هم ممکن است موجب مشکلاتی چون پوسیدگی دندان و بیماری لثه شود.

شلوغی دندان‌ها و یا نامرتبی دندان‌ها باعث می‌شود تمیز کردن دندان‌ها مشکل شود. در این حالت تجمع ذرات موادغذایی و پلاک‌ها در بین دندان‌ها منجربه پوسیدگی دندان‌ها شده و با مرور زمان ممکن است دندان به‌دلیل بیماری لثه از دست برود.

ناهنجاری بایت ممکن است کارکرد دندان‌ها را مختل کرده و موجب مشکلاتی چون عدم توانایی جویدن غذا شود. این امر به مرور زمان باعث ساییدگی سطح دندان‌ها شده و در نتیجه فشار بیشتری به استخوان‌هایی که از دندان حمایت می‌کنند وارد می‌شود.

چرا باید ارتودنسی کنیم؟

اغلب مردم دندانهای در هم و یا ترک خورده دارند درمان ارتودنسی، باعث صاف شدن و حرکت دندانها به بهترین حالت ممکن میشود این حرکت باعث بهبود ظاهر آنها و حالتی که دندان ها هنگام گاز زدن دارن و حتی باعث راحتی در تمیز کردن آنها میشود ؛ برخی افراد دارای دندانهای فوقانی رو به جلو یی هستند که ناخوشایند به نظر میرسند احتمال بالایی وجود دارد که این دندان های برجسته دچار آسیب دیدگی شوند ، اما درمان ارتودنسی میتواند آنها را حرکت بدهد و به جای درست خود باز گرداند و در مواقعی، فک بالایی و پایینی در جای درست خود واقع نمیشوند و باعث ایجاد ظاهر نامناسب برای دندان ها و روی هم قرار گرفتن نادرست آنها هنگام گاز زدن میشود درمان ارتودنسی هر دو عامل فوق را تصحیح میکند . 


وقتی که دندان ها درست در کنار هم واقع نمی شوند،موجب ایجاد درد و فشار بر روی ماهیچه های فک شده و باعث به وجود آمدن ،مشکلاتی در مفاصل فک و همچنین سر درد میشود درمان ارتودنسی به قرار گرفتن صاف دو فک بالا و پایین و کاهش درد در این منطقه کمک می کند . 

چنانچه فک یا دندان‌ها به خوبی روی هم قرار نگیرد و مشکل انحراف فک یا بی‌نظمی دندان‌ها وجود داشته باشد، درمان ارتودنسی برای صاف و ردیف کردن دندان‌ها و بهبود عملکرد آنها ضروری است. مشکلات مربوط به نامرتبی فک و دندان‌ها که با اصطلاح مال اکلوژن یا اختلال بایت نیز از آنها یاد می‌شود،

 اگر درمان نشوند به عوارضی همچون اختلالات گفتاری، ساییدگی زودرس دندان‌ها و مینای محافظ آنها و حتی افزایش احتمال آسیب دیدن دندان و مفصل‌های فک دامن می‌زنند. چنانچه در سن پایین برای اصلاح این مشکلات اقدام شود، درمان سریع‌تر، آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر خواهد بود. با این توصیف بهتر است که در صورت مشاهده نامرتب بودن دندان‌های فرزندتان در اولین فرصت به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید تا هر چه سریع‌تر شاهد نشستن لبخندی زیبا و بی‌نقص بر روی لبان فرزند دلبندتان باشید.


متخصص ارتودنسی یک دندان پزشک متخصص در حوزه تراز کردن دندان ها است که با گذراندن سه سال آموزش اضافی در دانشگاه، تخصص ارتودنسی را دریافت کرده است. با وجودی که برخی دندان پزشکان عمومی به بیماران خود خدمات بریس های همرنگ دندان را ارائه می دهند، متخصص ارتودنسی دارای تخصص در شناسایی و درمان مشکلات هماهنگی و ردیف کردن دندان ها و وضعیت قرارگیری آنها بر روی یکدیگر می باشد.