مجله ی اینترنتی بهداشت روانی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله ی اینترنتی بهداشت روانی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مراقبت از دندان پرشده در وبسایت راهنمای دندانپزشکی هروی دنتال


بخش پایه یا همان لثه این پروتز از جنس آکریلیک است. آکریلیک نوع ماده پلیمری است که قوامی جامد دارد و نسبتا سخت است اما نه به آن اندازه که باعث ناراحتی لثه شود. تقریبا محبوب ترین شکل دندان های مصنوعی، دندان های پارسیل ژله ای هستند. پایه یا بخش لثه این پروتز ها به جای اینکه از آکریلیک ساخته شود، از مواد قابلا انعطاف و نرمی تولید می شود. مراقبت از روکش دندان شیری این مواد باعث می شوند که هم لثه راحتی بیشتری داشته باشد و هم احتمال شکستگی پروتز کاهش پیدا کند. افرادی که یک یا بیش از یک دندان خود را از دست داده اند می توانند با دندان مصنوعی ژله ای یا فلکسی جای آن ها را پر کنند. یکی از قدیمی ترین انواع دندان مصنوعی، پروتزهای پایه فلزی هستند. پایه این پروتزها ترکیبی از آلیاژ فلزی و آکریلیک است. آلیاژ معمولا از جنس کروم و کبالت است به همین این پروتزها در ایران با نام دندان مصنوعی کروم و کبالت نیز شناخته می شود.

یک دستیار دندانپزشک برای پیشبرد بهتر وظایف محوله نیاز به داشتن یک سری ویژگی و مهارتها دارد. همدلی و درک احساسات دیگران: از آنجایی که یکی از وظایف مهم دستیار دندانپزشک کمک به حفظ آرامش و آمادهسازی بیمار است، داشتن این توانایی اهمیت زیادی دارد. توانایی مدیریت و سازماندهی: داشتن توانایی مدیریت در تشکیل پرونده و سازماندهی امور بیماران اهمیت زیادی دارد. مراقبت از فضا نگهدارنده تسلط به مهارتهای کلامی و غیرکلامی: یک دستیار دندانپزشک به طور مداوم با مراجعان در ارتباط است و تسلط داشتن به مهارتهای ارتباطی اهمیت زیادی در این نقش دارد. رعایت نظافت و بهداشت فردی: رعایت بهداشت فردی در محیطهای پزشکی از مهمترین مواردی است که افراد فعال در این حوزه ملزم به رعایت آن هستند. روحیه کار تیمی: یک دستیار دندانپزشک با تیمی از پزشکان در ارتباط بوده و باید توانایی برقراری ارتباط موثر با سایرین در محیط کار را داشته باشد. توانایی مدیریت شرایط بحرانی: در شرایط پزشکی مختلف، ممکن است بیمار دچار استرس شود. یک دستیار دندانپزشک باید توانایی مدیریت این شرایط را داشته باشد. برای شروع فعالیت در این حوزه باید ابتدا دورههای مرتبط را گذرانده و مدرک معتبر دریافت کنید. موسساتی از جمله جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، انجمن پرستاری ایران، مجتمع فنی تهران و مجتمع سلامت تهران برگزار کننده دوره دستیار دندانپزشک هستند و پس از پایان دوره به شما مدرک معتبر ارائه میدهند. در این دوره شما با تمامی مباحث مرتبط با دندانپزشکی و وظایف دستیار آشنا میشوید. دستیار دندانپزشک نقش بسیار مهمی در پیشبرد کارها و فرآیند جراحی دهان و دندان دارد. در این مطلب به شرح وظایف دستیار، مهارتها و دورههای مورد نیاز در استخدام دستیار دندانپزشک پرداختیم. داشتن اطلاعات کافی نسبت به این شغل کمک میکند تا با آگاهی و آمادگی بیشتری به این حوزه وارد شده و برای تمامی شرایط آماده باشید.

۱- پریودنتیست: این رشته به پریودونتیوم یعنی بافتهای نرمی که دندانها را در استخوان فک پایین و فک بالا نگه میدارد، میپردازد. پریودنتیستها بر پیشگیری، تشخیص و درمان بیماریهایی که بر ساختارهای نگهدارنده دندانها تاثیر میگذارد تمرکز میکنند. مراقبت از دندان پرشده این متخصصان همچنین در عملکرد، سلامت کلی و زیبایی ساختار بافتهای نرم حفره دهانی تخصص دارند. ۲- متخصصان پروتزهای دندانی: نقش اولیه پروتز دندان تشخیص و بازگرداندن بافتهای از دست رفته یا آسیب دیده دهان به عملکرد مناسب است. این متخصصان در ترمیم دندان هایی تخصص دارند که از دست رفته، خراب شده یا آسیب دیده باشند. اگر آسیب و پوسیدگیها شدید نباشد، یک دندانپزشک عمومی نیز میتواند خدمات مربوط را ارائه دهد و دندانها را ترمیم نماید. اما اگر آسیبها شدید بوده و با خرابی و پوسیدگی عمیق باشد، به متخصصان پروتزهای دندانی ارجاع داده میشود. ۳- جراحان دهان و فک و صورت: این جراحان دهان در درمان ویژگیهای زیبایی و عملکردی ناحیه دهان و فک و صورت تخصص دارند.

همچنین، می­توانید چند قطره از آن را روی خمیر دندان بریزید و مسواک بزنید. این روغن به هیچ وجه باعث فاسد شدن مینای دندان نیز نمیشود. جوش شیرین با خاصیت سفیدکنندگی خود در ترکیب برخی از خمیر دندانها هم به کار می­رود. جوش شیرین یک محیط قلیایی در دهان به وجود می­آورد و از رشد باکتری جلوگیری می­کند. ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین را با ۲ قاشق چایخوری آب مخلوط کنید و دندان­ها را ۲ یا ۳ بار در هفته با این خمیر مسواک بزنید. زیبایی دندان در خانه با این روش نیاز به زمان داشته و تدریجا قابل مشاهده است. تحقیقات نشان داده است که خمیر دندان­های حاوی جوش شیرین و ۱ درصد هیروژن پراکسید، تاثیر قابل توجهی در سفیدی دندان­ها دارند. برای زیبایی دندان در خانه، شما می­توانید از آب اکسیژنه به عنوان دهانشویه قبل از مسواک زدن استفاده کنید. راه دیگر این است که ۲ قاشق چایخوری از آن را با ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین مخلوط کنید، و دندان­ها را به آرامی با خمیر به دست آمده مسواک بزنید. این کار را تنها چند روز در هفته تکرار کنید، زیرا استفاده بیش از حد از آن می­تواند به مینای دندان آسیب بزند.

به بیماری بافتهای نگهدارنده دندان پریودونتیت (پیوره) گفته می شود. بیماریهای آماسی و پیوره بسیارشایع بوده و یکی از دلایل عمده از دست دادن دندان می باشد. از اینرو حفظ سلامت انساج نگهدارنده دندان بسیار حائظ اهمیت می باشد. علائم بیماری پریودنتیت چیست؟ عامل ایجاد کننده پیوره چیست؟ عامل ایجاد کننده پیوره، میکروبهایی هستند که در محیط دهان وجود داشته و بصورت یک لایه بیرنگ و چسبنده به هم بر روی سطح دندان و لثه تجمع می یابند. به این لایه بیرنگ که حاوی خرده های غذایی و بزاق بوده و به دندان چسبندگی دارد، پلاک میکروبی، با کشیدن ناخن بر دندان به زیر ناخن جمع شده و به راحتی با مسواک زدن پاک می شود. سیر بیمار پریودونتیت چگونه است؟ نحوه پیشگیری از بیماری پریودونتیت چگونه است؟ تمیز کردن دندانها توسط مسواک، نخ و خمیر دندان در جلوگیری از بروز بیماریهای لثه بسیار مؤثر است. ضمناً مراجعات منظم هر ۶ ماه یکبار به دندانپزشک توصیه می گردد.

هندپیسها نیز ابزاری مکانیکی برای انجام اونواع روشهای معمول دندانپزشکی از جمله از بین بردن پوسیدگی، پولیش و تغییر پروتزها است. میکروتوربینهای با سرعت بالا یکی از اجزای هندپیسها است که فناوری به کار رفته در آن پیشرفته است. دستگاه اتوکلاو وسیلهای است که ابزار پزشکی و آزمایشگاهی را با آن استریل میکنند. به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کاووش مگا، کار این دستگاه در فشار و دمای بالا و با استفاده از بخارآب است و در پزشکی، صنایع مواد غذایی و صنایع شیمیایی از این دستگاه برای تهیهی محیط کشت هم استفاده میشود. نائب رئیس انجمن داندانپزشکان استان کرمانشاه گفت: قیمت به روز مواد و تجهیزات هزینههای دندانپزشکی را بالا میبرد، وگرنه تعرفه همان است که اول سال ابلاغ میشود. هستند که یک شاخه از آن دندانپزشکی است. قیمت نجومی دندان مصنوعی | خرید یک دست دندان مصنوعی چقدر آب میخورد؟ به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، جمال تولی در برنامه تهران کلینیک رادیوتهران با تکذیب خبر قیمت افزایش قیمت دندان مصنوعی تا ۲۰ میلیون تومان، گفت: این رقم خیلی غیرمنطقی است. خرید «دندان مصنوعی» چقدر برایتان آب میخورد؟

جویدن یخ یا غذاهای سفت ممکن است باعث ترک خرودن روکش شما شوند، مخصوصاً اگر روکش های پرسلن دارید. لازم است با روکش های موقت خود به آرامی برخورد کنید زیرا آنها تنها برای اتصال موقت طراحی شده اند. مثل همیشه مسواک بزنید اما خیلی آرام برخورد کنید. در صورت خارج شدن یا شکستن روکش موقت در طول مدتی که منتظر دریافت روکش دائم خود هستید، با دندانپزشک خود تماس بگیرید. دندانپزشک می تواند مجدداً آن را بچسباند یا روکش جدیدی برای شما بسازد. روکش می تواند راهکاری بسیار مفید برای مشکلات چشمگیری باشد که برای دندان های شما بروز پیدا می کنند. اما خطرات و مشکلات احتمالی نیز وجود دارند که ممکن است پس از دریافت یک روکش تجربه کنید. اصلاً غیر عادی نیست دندانی که روی آن روکش قرار گرفته است یه سرما یا گرما حساسیت نشان دهد. با این حال، اگر دندان های شما به فشار هنگام بستن بایت خیلی حساس باشد، ممکن است روکش به خوبی روی دندان قرار نگرفته شده باشد.

این باعث میشد فرد در تکلم دچار مشکل شود. اما امروزه کاشت ایمپلنت در استخوان این مشکل را به کلی از بین برده است. وقتی از دندان مصنوعی استفاده کنید، وجود آن در کنار دندانهای طبیعی حسی ناخوشایند برای شما خواهد داشت. اما ایمپلنتها به دلیل استحکامی که در لثه ایجاد میکنند، حس یک دندان کاملاً طبیعی را به شما میدهند. پروتزهای دندانی متحرک ممکن است در هنگام جویدن و گاز زدن بی افتند. اما ایمپلنت دندان مانند دندان طبیعی شما عمل میکند و به شما این اجازه را میدهد که غذای مورد علاقه خود را با خیال راحت و بدون درد میل کنید. یکی از دلایلی که افراد با دندان مصنوعی از خندیدن با دهان باز امتناع میکنند این است که حس خوبی نسبت به ظاهر کلی دندانهای خود ندارند. ایمپلنتهای دندانی با ساختار خاص خود اعتماد به نفس را به افراد برمیگرداند و کمک میکند حس بهتری نسبت به خود داشته باشند. برخلاف درمانهایی مانند بریج های ساپورت شده با دندان که باید در آن دندان طبیعی خود را بردارید و یا تراش دهید، ایمپلنت دندان نیاز به ساپورت و دست زدن به سایر دندانها ندارد.

همچنین میتواند درخواست خود را برای شهروندی و داشتن پاسپورت پرتغالی نیز ارائه دهد و از این طریق مزایای کار و زندگی در پرتغال و در واقع در اروپا و منطقهی شینگن را به دست آورد. البته اخذ اقامت دائم شرایط خودش را دارد. یکی از این موارد تسلط بر زبان پرتغالی است که فرد باید در آزمون مربوطه حد نصاب لازم را به دست آورد. یکی دیگر از مواردی که فرد باید در آن آزمون دهد و نمره لازم را کسب کند، موضوع ادغام در فرهنگ و جامعهی پرتغالی و آگاهی و پیروی از قوانین و مقررات آن است. با این شرایط، فرد میتواند شهروندی و تابعیت این کشور را نیز به دست آورد. همانطور که در بخشهای قبلی گفته شد، تحصیل در دانشکدههای پرتغالی زبان، بسیار مقرونبهصرفه خواهد بود و تنها باید در هر سال مبلغی معادل 400 تا 600 یورو هزینه کرد. دانشگاههای انگلیسی زبان آمریکایی و کانادایی شهریههای بالاتری دارند و برای تحصیل باید 2000 تا 6000 یورو بهصورت سالانه در نظر گرفت.

  • تهیه مدارک و سوابق درمانی برای ارائه به بیمه
  • دکتر هروی متخصص داخلی تهران
  • توضیحات تکمیلی
  • پروتز متحرک و جراحی لثه
  • طراحی ارگونومیک اجزا
  • دستگاه نوار قلب
  • اسپاتول سمان برای هم زدن سمان

در روش لمینیت کامپوزیتی (کامپوزیت ونیر )، به جای تراش دندان صرفا خراش سطحی مینای دندان جهت اتصال انواع کامپوزیت به دندان کافی است. تنها در نواحی از دندانها که بیرون زدگی نسج دندانی از قوس فکی وجود داشته باشد، نیاز به تراش بسیار اندکی از مینا دندان هست. در این روش، رنگ دندان به دلخواه بیمار انتخاب می شود. بعد از اینکه درمان انجام شده و لمینت بر روی دندان نصب شد، لازم است زمان بیشتری نسبت به قبل صرف بهداشت دهان و دندانتان نمائید.وبسایت راهنمای دندانپزشکی هروی دنتال از دیگر مشکلات شایعی که ممکن است بعد از گذشت مدت زمانی نسبتا طولانی پس از نصب لمینت دندان پیش بیاید، تغییر رنگ است. البته دامنه این تغییر رنگ بسیار به سبک زندگی شما مربوط می شود. استفاده از دخانیات و یا نوشیدن مداوم قهوه و چای می تواند این روند را سرعت بخشد که البته با پالیش، پرداخت و ویزیت سالیانه به حالت اول برمیگردد. یک ایمپلنت دندان ۵۰ درصد هزینه ابتدا اخذ میگردد و مابقی ۳ ماه بعد. بیشتر از ۳ ایمپلنت ۵۰ درصد هزینه ابتدا اخذ میگردد و مابقی پس از ۶ ماه.

اهمیت پارتیشن بندی در انواع طراحی داخلی ساختمان


بهترین مکان برای قرار دادن مبل در خانه با توجه به نوع مبل و شکل و ابعاد خانه متفاوت است. بایستی در ابتدا این نکته را در نظر بگیرید که از اتاق نشیمنتان چگونه استفاده میکنید. آیا این نشیمن به عنوان اتاق تلویزیون و یا نشیمن خصوصی شما مورد استفاده قرار میگیرد و یا به عنوان نشیمن مهمان کاربرد دارد. بنابراین با توجه به این عوامل میتوانید محل قرار دادن مبلمان نشیمنتان را تعیین کنید و ظاهر دکوراسیون خود را منحصر به فرد کنید. در این مقاله نکات مهمی که بایستی در چیدمان مبلمان رعایت شود را به صورت چکیده آورده ایم. https://bestfurniture.ir/  این مطلب شما را در عرض چند دقیقه تبدیل به یک طراح داخلی نمیکند اما به نوعی شما را در مسیر درستی قرار میدهد تا با کمترین نگرانی و استرس به نتایج دلخواه و مناسبی دست یابید. چیدمان فضای اتاق نشیمن خصوصی عمدتا حول یک نقطه کانونی همچون شومینه و یا تلویزیون صورت میگیرد. بنابراین در صورتی که شما میخواهید تلویزیون تماشا کنید و یا در کنار شومینه گرم شوید بایستی فاصله مناسب با آنها را حفظ کنید.

چیدمان متقارن به القای موضوعی رسمی و سلطنتی کمک می کند. به این ترتیب شما یک نقطه کانونی ایجاد کرده و متناسب با محل قرارگیری مبل دکوراسیون را تکمیل کرده اید. سعی کنید مبل ها و صندلی ها را روی یک خط منحنی فرضی قرار دهید. به گونه ای که افراد رو به روی یکدیگر و رو به مرکز کانونی نشسته اند. همانطور که در اصول چیدمان مبلمان اشاره کردیم ، برای دسترسی افراد ، یک مکان خاص از نظر فرضی را در نظر بگیرید و لوازم اضافی و بزرگ را در آن مسیر قرار ندهید. مبلمان را به دیوار تکیه ندهید و فاصله کمی بین دیوار و تکیه گاه مبلمان ایجاد کنید. مبلمان را در همان فاصله و نزدیک به یکدیگر در اتاق نشیمن قرار دهید. به گونه ای که هنگام نشستن دست و پای افراد آزاد است اما نه آنقدر دور که در برقراری ارتباط مشکل داشته باشند.

در هنگام تولید چوب ترمو به هیچ عنوان از ماده شیمیایی و رزین به کار نمی برند. یکی دیگر از ویژگیهای بسیار عالی موجود در چوب ترمو فنلاندی وجود رنگ ثابت آن است. دوام و پایداری چوب ترمو زبانزد است. توانایی حفظ شکل در چوب ترمو بسیار بالا می باشد. مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی از دیگر ویژگیهای بارز چوب ترمو فنلاندی است. این چوب بعد از نصب بسیار کم حرکت می کند و طول عمر بسیار بالایی دارد. به دلیل حرارت بالایی که در هنگام تولید به ترمو فنلاندی می دهند در برابر رشد کپک و قارچ مقاوم است. چوب ترمو فنلاندی به دلیل ویژگیهای بسیار خوبی که دارد بسیار کاربردیتر از سایر موارد مشابه عمل می کند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. ترمو فنلاندی را برای ساخت خانه باغ به کار می برند. از ترمو فنلاند برای آماده سازی نرده تراس و جبهههای ساختمان مورد استفاده قرار می دهند.

همانطور که در مطلب رویه کوبی مبل به صورت کامل در این مورد صحبت کرده ایم, به عمل چسباندن پارچه به مبل رویه کوبی می گویند اما در حال کلی به مجموعه کارهایی که بعد از رنگ کاری روی کلاف (اسکلت مبل) انجام میشود تا ساختار مبل تکمیل شود هم با همین نام یاد میکنند. اضافه کردن یا تعوض فنر ها , چسباندن اسفنج و فوم روی کلاف , اندازه گیری , برش و دوخت پارچه و در نهایت وصل کردن پارچه روی مبل را رویه کوبی مبل استیل میگویند. تعمیر مبل استیل شکسته با توجه به شکستگی، جنس چوب و نوع مبل روش های متفاوتی دارد. مهم ترین و شایع ترین مشکلی که برای مبل ها به وجود می آید لق شدن و شکستن پایه مبل و صندلی است. انجام تعمیر شکستگی و بر طرف کردن لقی مبل جز الزامات اصلی برای تعمیرات مبل سلطنتی است. رنگ کاری مبل استیل , برای ترمیم رنگ مبلمان لازم است ابتدا لایه رنگ فعلی را به طور کامل برداشته شود (به اصلاح پوسته میزنند).

در بسیاری از دکوراسیونهای طراحی شده با این سبک شاهد عناصری هستیم که حس ناتمام بودن طرح را به ما القا میکنند. برای مثال در این سبک ممکن است شاهد استفاده از آجر و یا چوب در ظاهر دکوراسیون باشیم. مبلمان چرم در آن دوره از تاریخ اروپا طرفداران بیشماری در بین اشراف و کارخانهداران داشت و به همین دلیل به یکی از عناصر جداییناپذیر دکوراسیون صنعتی تبدیل شده است. به علاوه، استفاده از جعبههای پرینت دار به عنوان عناصر دکوراسیون، بیش از همه حس نوستالژیک باز شدن کارخانههای متعدد در اروپا را بازسازی میکند. مدرن قرون وسطی در واقع بازگشتی به طراحیهای اواسط دهه ۱۹۰۰ میلادی (۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰) است که حس نوستالژی را به فرد القا میکند. در این سبک شاهد برخی از عناصر مینیمال بوده و ساده بودن نیز یکی از عناصر مهم رعایت شده در آن به حساب میآید. اصل قرون وسطی بین قرون ۱۲ تا ۱۶ میلادی رخ داد و در واقع دکوراسیون قرون وسطی مدرن، نگاهی به دکوراسیون قرون وسطی اصلی دارد.

مبلمان راحتی مناسب را برای منزل خود برگزینید . اتاق پذیرایی نقش موثری در دکوراسیون به عنوان مرکز ارامش و زیبایی دارد. بنابراین اگر به عنوان فردی که بیشتر زمان روز خود را در بیرون از خانه سپری می کند انتخاب مبلمان راحتی گزینه ای مناسب برای استراحت بر روی آن و تماشای تلویزیون می باشد. ما در این مقاله بهترین انواع مختلف و مدل های مبل های راحتی را برای شما به نمایش گذاشته ایم تا در انتخاب مدل مورد نظر خود موفق تر پیش روید. در انتهای بخش دکوراسیون هایی که توسط طراحان مختلف با مبلمان راحتی چیده شده اند را قرار داده ایم. پارتیشن بندی  به طور کلی مبل های راحتی طوری طراحی و ساخته شده اند که بسیار نشمین گاه راحتی را در خود جای داده اند تا بتوانید به راحتی بر روی ان لم داده و یا ساعت های طولانی بنشینید. در برخی مدل ها دسته هایی با حالت برگشته داریم که می توانید دستان خود را بر روی ان قرار داده و حس راحتی و آرامش را تجربه کنید. برخی مدل ها نیز دارای ظاهری ال مانند هستند که در اصطلاح به آن ها مبلمان ال گفته می شود. این مبل ها فضای بسیار زیادی برای نشستن و در کنار هم قرار گرفتن دارند . مدل های دیگری نیز تولید شده اند که دارای طرح پشتی دوتیکه بوده اند که برای تکیه دادن حس آرامش را به فرد القا می کند. می توانید با جستجو در سایت های دکوراسیون و فروش مبلمان همانند برند شرکت پی جی ما Pgma انواع مختلفی از مبل های راحتی را مشاهده کنید.

  • مبلهای تخت خواب شو
  • تغییر رنگ لوازم چوبی
  • طراحی و تعویض سقف کاذب و کفپوش و …
  • فرایند تولید ساده
  • استند بصورت جدا ازهم بوده و نیاز به سرهم شدن دارد

رنگ قرمز: هر فرد با شنیدن اسم رنگ قرمز دارای احساس متفائتی می باشد. گروهی از افراد حس استرس و تشویش را احساس می کنند اما گروهی دیگر حس انرژی، خلاقیت را حس می کنند. رنگ زرد: اگر چه از رنگ زرد به عنوان خوش یمن بودن نام می برند اما استفاده بیش از حد آن در طراحی دکوراسیون اداری سبب ایجاد آشفتگی خواهد شد و تمرکز افراد را بهم خواهد زد. در نظر داشته باشید که در قسمت اتاق کنفراس از رنگ زرد استفاده نکنید! رنگ خاکستری: رنگ خاکستری رنگی است خنثی اما باعث ایجاد فضایی کسل کننده و سرد خواهد شد و قطعا حس فعالیت را از سایر افراد و کارمندان خواهد گرفت و در نتیجه بازده کاری به حداقل خود خواهد رسید. پس بهتر است اگر شما به رنگ خاکستری علاقه دارید بخش کوچکی از محیط را به رنگ خاکستری اختصاص دهید و با رنگ هایی همچون زرد و یا قرمز ترکیب کنید تا محیط را از مردگی و افسردگی خارج کرد.

آینهای بزرگ روی این دیوار نصب کنید تا نقطه کانونی اتاق را انعکاس دهد. این ایده برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است زیرا علاوه بر جنبه دکوراتیو به بزرگتر نشان دادن فضا کمک میکند. برای نصب قاب کوچک یا متوسطی که علاقه زیادی به آن دارید میتوانید آن را در مرکز دیوار نصب کنید و از چراغهای دیوارکوب اطراف آن استفاده کنید. در فصلهای سرد سال از پتوهایی روی دسته و پشتی این کاناپه استفاده کنید. این پتوهای نازک علاوه بر ایجاد سطحی گرم، با رنگ و طرح خود به دکوراسیون جذابیت میبخشند. پنتری روم نحوه نمایش این پتوها در دکوراسیون را میتوانید در شماره بعد ماهنامه دنبال کنید. برای تغییر فصلی این کاناپهها به جای تغییر روکش مبل از لباس مبل کمک بگیرید. لباس مبل دائمی نیست و اجازه میدهد بتوانید به صورت فصلی روکش کاناپه را تغییر دهید. برای پاییز و زمستان از پارچههای سنگین و بافتدار و درفصل بهار و تابستان از پارچههایی نازک و سبک برای لباس مبل استفاده کنید.

خرید تجهیزات دندانپزشکی و آشنایی با آنها

ایمپلنت های مختلفی توسط بسیاری از کشورهای آسیایی ، اروپایی و آمریکایی ساخته و تهیه می شود که هر کدام از آن ها دارای ساختار متفاوت می باشد. ایمپلنت ریشه ای شکل: به ایمپلنت های ریشه ای شکل به طور عامیانه ایمپلنت های درون استخوانی و یا به عبارت دیگر درون ریشه ای می گویند. خرید تجهیزات دندانپزشکی  این نوع ایمپلنت ها جزو رایج ترین نوع کاشت دندان می باشد. طول و پهنای این مدل از ایمپلنت ها می تواند با توجه به برند مربوطه متغیر باشد. ایمپلنت دارای چهار چوب راموس: ایمپلنت دارای چارچوب راموس زمانی کارایی دارد که استخوان فک پایین بیمار بسیار نازک است و نمی توان از ایمپلنت های ریشه ای شکل استفاده کرد. برای انتخاب برند ایمپلنت سعی کنید توصیه پزشک مربوطه را در اولویت خود قرار دهید. در بخش های قبلی نیز یاد آور شدیم که حتی اگر بهترین مارک ایمپلنت نیز به کار رود ولی پزشک مربوط مهارت های لازم را نداشته باشد ممکن است نتیجه ی دلخواه به دست نیاید.

  • شناسنامه ، کارت ملی به همراه کپی از تمام مدارک
  • سوند دو سر
  • خرابی های رایج سرنگ آب و هوا شامل
  • کالا و خدمات
  • اعمال الگوهای زیباشناسی دندان

کاشت دندان موفق به حد بسیار زیادی به بهداشت دهان و دندان بستگی دارد. پس اگر بیمار دچار برخی از بیماری های دهان و دندان مانند پریودنتال باشد، ابتدا باید برای درمان آن اقدام کند که هزینه مجزایی در پی خواهد داشت. ایمپلنت دندانی قابلیت تغییر رنگ و سفید تر شدن را ندارد. به همین جهت افرادی که قصد دارند تا دندان های خود را سفید تر کنند، باید قبل از ایمپلنت اقدام به بلیچینگ نمایند که این درمان هزینه خاص خود را شامل می شود. امروزه تکنولوژی، پیشرفت زیادی داشته است که در حال حاضر برای کاشت دندان، 3 روش متفاوت وجود دارد.تجهیزات دندانپزشکی دست دوم تهران  دندانپزشک شرایط بیمار را در نظر گرفته و بهترین و مناسب ترین روش را برای او انتخاب می کند. این روش در سه مرحله انجام می شود که اکثر موارد انتخاب دندانپزشک خواهد بود. سه مرحله آن شامل کاشت پست ایمپلنت، قالب گیری و نصب اباتمنت و در آخر، قرار دادن تاج دندان می باشد.

آموزش نصب و راه اندازی و تعویض قطعات معیوب لوازم پزشکی و تعمیر برد تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و اتاق عمل از بهترین شاخه ها در بازار کار است. در اصل این دستگاهها در حال بروز رسانی و با امکانات بالا وارد ایران میشوند که در صورت خرابی مکانیک آن قابل تعویض است و در صورت خرابی برد هر یک از اجزای الکترونیکی قابل عیب یابی و تعمیر میباشد. آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی شامل دو بخش تعمیر مکانیک دستگاه و بردهای پزشکی و آزمایشگاهی است. بیشترین تاکید در آموزش تعمیر لوازم پزشکی تعمیرات برد دستگاههای پزشکی میباشد. در اصل این دوره شامل آموزش تعمیر برد دستگاه سی تی اسکن، آموزش تعمیر برد لوازم آزمایشگاهی، تعمیر تجهیزات بیمارستانی، دستگاه آندوسکوپی، آموزش تعمیر دستگاه الکتروشوک و تعمیرات اتوکلاو میباشد. بعد از شناخت قطعات الکترونیکی سراغ ابزارها جهت تست و اندازه گیری و درآوردن و جازدن آنها میپردازیم. سپس سراغ بردهای تغذیه، سوئیچینگ، مدار پاور، بردهای اینورتر در لوازم پزشکی میپردازیم.

این اختلال میتواند در پوسیدگی دندانها نقش داشته باشد. توموگرافی کامپیوتری یک نوع تصویربرداری است که نمای داخلی دندانها را بهصورت سه بعدی نشان میدهد. این تصویربرداری به منظور بررسی مشکلات در استخوانهای صورت مانند کیستها، تومورها و شکستگیها به کار میرود. CBCT نوعی تصویربرداری با اشعه ایکس است که تصاویری سه بعدی از ساختار دندانها، بافتهای نرم، عصبها و استخوانها ایجاد مینماید. این تصویربرداری به قرار دادن ایمپلنتها در جای مناسب و ارزیابی کیستها و تومورها در دهان و صورت کمک میکند. همچنین میتواند مشکلات لثهها، ریشههای دندان و فکها را تشخیص دهد. CBCT از بسیاری جهات به سی تی اسکن روتین دندان شباهت دارد اما نحوه تصویربرداری آن متفاوت است. در CBCT دستگاه به دور سر بیمار میچرخد و تمام اطلاعات را در یک چرخش ایجاد مینماید. در سی تی اسکن معمولی اسلایسهای مسطحی طی چندین بار چرخش دستگاه به دور سر بیمار ایجاد میشوند. تصویربرداری دیجیتال یکی از انواع تصویربرداریهای دو بعدی است که امکان ارسال مستقیم تصاویر را به کامپیوتر را فراهم میکند. این تصاویر میتوانند روی مانیتور در عرض چند ثانیه نمایش داده شوند و ذخیره یا چاپ گردند. تصویربرداری دیجیتال در مقایسه با تصویربرداری معمولی چندین مزیت دارند. به عنوان مثال قابلیت تقویت و بزرگنمایی تصویر در تصویربرداری دیجیتال وجود دارد. این موضوع باعث میشود تا دندانپزشک به راحتی بتواند کوچکترین تغییراتی که با معاینه دهانی قابل رویت نیست را مشاهده کند. همچنین در صورت نیاز میتواند تصاویر را به صورت الکترونیکی برای دندانپزشک دیگری ارسال کند. نکته مهم اینجاست که بیمار در تصویربرداری دیجیتال اشعه کمتری نسبت به رادیوگرافیهای معمولی دریافت میکند.

در تحقیق Aps (15) شایعترین تکنیک کاربردی تکنیک موازی (81 درصد) بدست آمد. در مورد تکنیکهای رادیوگرافی داخل دهانی علیرغم مزایای تکنیک موازی، کاربرد تکنیک نیمساز در اغلب مطبها بارزتر بود. در بررسیIlguy و همکاران(18) و گودرزی پور و ابراهیمی(12) استفاده از اتاق یا دیوار سربی به ترتیب 7/7 و 5 درصد بود که با مطالعه ما (5/9 درصد) تقریباً همخوانی داشت. قطعات تجهیزات دندانپزشکی در مجموع بکارگیری روشهای حفاظت محیط برای پرسنل حدود 87 درصد بدست آمد که تقریباً منطبق با سایر مطالعات در ایران بود.(21, 11, 10) لذا علیرغم کاربرد روشهای حفاظتی متفاوت در مطبها، وضعیت حفاظت پرسنل نسبتاً مطلوب می باشد. وضعیت بهتری نسبت به مطالعاتIlguy و همکاران(18) قاضی خانلو و اسکندرلو (11) و Agbor و Azodo(17) (به ترتیب 7/16 و 1/11و 7/5 درصد) نشان داد. دوره های آموزشی به میزان 7/71 و 6/73 درصد، مطالعه حاضر دال بر شرکت اکثریت دندانپزشکان در دوره های آموزشی بود. در مطالعه حاضر بین رعایت اصول حفاظتی و جنس، ارتباط معناداری مشاهده نشد که مشابه مطالعهTugnait و همکاران(7) در بررسی بین برخی اصول حفاظتی و جنس می باشد.

در این دستگاه رادیوگرافی دندان از صفحات رادیوگرافی کوچکی استفاده می کنند. به این صورت که صفحات را در درون دهن قرار می دهند که این صفحات با دستگاه اشعه ایکس خارجی کار می نمایند. رادیوگرافی دندانپزشکی پایه دار و یا ایستاده تک دندان دارای سوراخ هایی می باشد که سنسورهایی دارند. این سنسورها قابلیت ایجاد تصویر دیجیتال از دندانی که مد نظرتان می باشد را دارا است. در حین تصویربرداری به بیمار اخطار دهید که باید عضلات دهان خود را آرام نگه دارد و هیچ حرکت اضافه ای را نداشته باشد تا تصاویر دندان هایشان تار نگردد. در دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی تک دندان برای تهیه تصاویر بهتر از نقره استفاده میگردد که باعث آلودگی محیط کمتری می شود. سرعت درج تصویر در دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی تک دندان بالا است و خیلی ارتباط بین رادیولوژیست و دندان پزشک بهتر صورت می گیرد. در دستگاه های رادیوگرافی دندانپزشکی که برای یک دندان صورت می گیرد می توان عکس ها را بدون چاپ ذخیره کرد.

از سوی دیگر راحتی، دوام و ماندگاری، زیبایی و عملکرد بالایی را به همراه دارد. برخلاف دیگر انواع ایمپلنت دندان نیاز کمتری به مراقبت نیز خواهند داشت. راههای کاهش قیمت و هزینه ایمپلنت دندان کدام است؟ بدون شک هزینه دندانپزشکی جزو بیشترین هزینه های درمانی می باشد که هر فردی در طول زندگی خود مجبور به تقبل آن خواهد بود. پیدا کردن یک متخصص خوب و حرفه ای در ابتدای کار می تواند هزینه ایمپلنت دندان را به طور قابل مشاهده ای کاهش دهد. بهره بردن از افراد خبره و کارکشته شما را از چنگال عوارض بعدی و هزینه های مازاد آن رها خواهد کرد. زمانی که ایمپلنت دندان را یک فرد تازه کار انجام می دهد قطعا عوارضی را نیز دربر خواهد داشت. وجود بیمه درمانی یا بیمه تکمیلی خیال بیمار را از انجام کاشت ایمپلنت دندان با هزینه های بالای آن آسوده می کند. پیش از انجام ایمپلنت دندان بهتر است اندکی وقت بگذارید و مرکزی را انتخاب کنید که با شرایط شما سازگاری داشته باشد.

یونیت دندانپزشکی با استفاده از انرژی برق کار می کند. دکمه هایی که در بخش صندلی دندانپزشکی قرار دارند به منظور تغییر زاویه آن برای سهولت کار دندانپزشک است. بزاق کش: این قسمت با آب و یا هوا کار می کند . دارای یک مکش ضعیف است و برای مکش بزاق از آن استفاده می شود. برای مکش خون و بزاق غلیظ نمی توان از آن استفاده نمود. ساکشن مرکزی: کارایی آن مانند جاروبرقی است. قدرت مکش این ساکشن حدود 50 لیتر در دقیقه می باشد. ساکش مرکزی می تواند مواد جامد و مایع را مکش کند. کاسه کراشوار: همان کاسه ای می باشد که در سمت چپ بیمار تعبیه شده است. این کاسه برای تخلیه آب دهان بیمار می باشد. جنس آن به نحوی است که در مقابل مواد مخالف تغییر رنگ نمی دهد. دستگاه رادیولوژی و ژنراتور: نوع ساده این دستگاه در اغلب دندانپزشکی ها وجود دارد. اما دستگاه های بزرگ رادیولوژی که بسیار پیشرفته هستند در مراز تصویر برداری و کلینیک ها استفاده می شوند.

منبع:

https://pishrodent.com/

قیمت لپ تاپ های استوک و راهنمای تست آنها

کارت های گرافیکی از 2 گیگابایت تا 6 گیگابایتی محبوبیت بیشتری دارند. بهتر است حداقل 2 گیگابایت کارت گرافیکی داشته باشد به شرطی که کارهای سگین طراحی داشته باشید. آیا وزن لپ تاپ برای معماری مهم است؟ سیستم مورد نیاز برای نرم افزارهای رشته معماری چگونه است؟ همانطوری که می دانید نرم افزارهای رشته مهندسی عمران و مکانیک سنگین هستند و بیشتر برای کارهای طراحی اعم از نقشه کشی و … مورد استفاده قرار می گیرند. وزن این لپ تاپ 1.7 کیلوگرم است که برای حمل و نقل آن مشکلی پیدا نخواهید کرد. پردازنده آن اینتل بوده و سری آن i3 است. قیمت لپ تاپ های استوک حافظه کش و ظرفیت رم این لپ تاپ مدل لنوو به ترتیب 6 مگابایت و 8 گیگابایت است. یکی از مزایای این لپ تاپ بهره مندی از حافظه SSD با ظرفیت 256 گیگابایت است. صفحه نمایش دستگاه فول HD بوده و نوع آن به شکل ال ای دی است.

  1. ثبت نام
  2. مزایا: صفحه نمایش پویا / شاسی جذاب/صفحه کلید راحت
  3. لنوو مدل Ideapad L340 - B
  4. USB-A Ports: سه درگاه
  5. لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 320- AD
  6. اسپیکرهای متوسطی دارد
  7. نمایشگر: FULL HD (1920 * 1080, 300 nits) IPS anti-glare 15.6
  8. سیستم عامل:فاقد سیستمعامل

ساختمان مرکزی این شرکت در دره سیلیکون در ایالت کالیفرنیا در آمریکا واقع شدهاست. این شرکت یک شرکت آمریکایی چندملیتی است که تقریباً در همه کشورها فعالیت میکند و یکی از بزرگترین شرکتهای فناوری اطلاعات است . این لپ تاپ در ابعاد in mm : 35 x 382 x 258 (در میلی متر) و با وزن ۳.۲۵ کیلوگرم تولید شده است . حافظه داخلی این لپ تاپ از نوع HDD با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت که قابلیت ارتقا به حافظه ssd با ظرفیت ۴ ترابایت رادارد . یکی از تفاوت های اساسی این لپ تاپ با سری G در حافظه داخلی آن است که این محصول از نوع hdd بوده و سرعت کمتری را دارا می باشد . همچنین پردازنده گرافیکی Nvidia Quadro K1000m با حافظه ۲GB قابلیت چشمگیری به دستگاه برای اجرای برنامه های گرافیکی و طراحی داده است. حافظه RAM از نوع DDR3 با ظرفیت ۸ گیگابایت بوده که قابلیت ارتقاء تا ۳۲ گیگابایت را دارد . حافظه رم با فناوری DDR3 سومین نسل از چیزی است که هماکنون با نام SDRAM یا همان حافظه دسترسی تصادفی همزمان و پویا شناخته میشود . نمایشگر آن با ابعاد ۱۵.۶ اینچ ار نوع LED backlight و با دقت ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل تولید شده است . از ویژگی های دیگر آن می توان به کیفیت تصویر،رنگ مات ، Full HD و نمایش جزئیات با رنگ آمیزی مناسب و به طور دقیق در میدان دید کاربران اشاره کرد . لپ تاپ استوک ایسوس به دلیل خاصیت anti glare این نمایشگر در محیطهای پر نور و در تمام طول روز قابل استفاده بوده و کیفیت عالی از خود نشان می دهد. هرچه رزولوشن نمایشگر بالاتر باشدتراکم پیکسلی بالا میرود و بدین ترتیب تشخیص یک پیکسل بهتنهایی دشوار میشود؛ درنتیجه تصاویر طبیعیتر جلوه میکنند. رزولوشنهای بالا اغلب به کار عکاسها و طراحان میآید، زیرا آنها تصاویر را با دقت بیشتری مشاهده میکنند.

  • ThinkBook 15 G2 لنوو (LENOVO THINKBOOK 15 G2)
  • HP EliteBook x360 1040
  • استفاده از کلید چپ
  • نمایشگر: 17.3 اینچ 144HZ
  • AMD Ryzen™ 5 4680U
  • عمر خیلی کم باتری

پس زمانی که صحبت از مقاومت بسیار بالا به میان میآید، منظور لپ تاپهایی هستند که از افتادن از ارتفاعهای چندمتری جان سالم به درمیبرند. مقایسه بین لپ تاپهای صنعتی و غیرصنعتی:حال که تا حدودی با لپ تاپ صنعتی بیشتر آشنا شدید، زمان آن رسیده است که به مقایسه بین لپ تاپهای صنعتی و غیرصنعتی بپردازیم. هنگام خرید لپ تاپ صنعتی باید به چه مشخصاتی توجه کنیم؟ لپتاپ های صنعتی که بیشتر برای محیطهای کاری و یا کارهای سنگین و زیاد کاربرد دارند باید کیفیت، سرعت، مقاومت و عمر طولانی داشته باشند. اکثر لپتاپهای مقاوم از یک درایو حالت جامد (SSD) استفاده میکنند. این SSDها در مقایسه با هارد دیسکهای معمولی (HDD) قطعات متحرک کمتری دارند و کمتر در معرض آسیب هستند. لپتاپهای قدیمیتر با هارد دیسک معمولی بیشتر در معرض آسیبهای ناشی از لرزش یا ضربههای ناگهانی هستند. لپتاپهای صنعتی در شرایط کاری گردوغبار به خوبی کار میکنند. استانداردهای MIL-STD-810G مستلزم برخی آزمایشات شدید گردوغبار است.

سرخیو راموس و پیکه جز شاخص ترین بازیکنانی هستند که از این مدل کفش استفاده میکنند. خرید کفش فوتبال نایک هایپروینوم مخصوص بازیکنان سرعتی و تکنیکی که در پست های جلو زمین بازی میکنند می باشد. کفش فوتبال نایک هایپروینوم با قابلیت بینظیر کنترل توپ برای نزدیک نگه داشتن توپ به پای بازیکن می باشد. از دیگر خصوصیات کفش فوتبال نایک هایپروینوم امکان استارت مرگبار با آن می باشد. کفش فوتبال نایک هایپروینوم را بطور خلاصه میتوان بهترین گزینه برای بازیکنان تکنیکی و انفجاری معرفی کرد. بازیکنانی که یا با تکنیک خود و یا با استارت های سریع دفاع حریف آزار میدهند. نیمار جز شاخص ترین بازیکنانی است که از این مدل کفش استفاده مینماید. خرید کفش فوتبال نایک فانتوم درواقع برای بازیکنان خلاق و با قابلیت حمل توپ بالا و بازیساز بهترین گزینه می باشد. کفش فوتبال نایک فانتوم را میتوان درواقع سری جدید و ارتقاع یافته مجیستا نامگذاری نمود.

اما اگر از دسته کاربران خوش ذوق و یا بهتر بگوییم وسواسی در کار با سیستم عاملهای مختلف میباشید، قیمت لپ تاپ های دست دوم پیشنهاد میکنیم دستگاه خامی را تهیه کرده و سپس سیستم عامل مورد نظرتان را بر روی آن نصب نمایید. و اما نوبتی هم که باشد نوبت توجه به خصوصیات باتری لپ تاپ است. در این راستا دقت به ظرفیت باتری و همچنین میزان نگهداری شارژ در داخل آن بسیار حائز اهمیت است. اینکه باتری شما ظرف چه مدتی شارژ کامل میشود و میتوان با آن تا چند ساعت نیز به طور پیوسته کار کرد، بسیار مهم است. تمام آنچه که در این مطلب به آن اشاره کردیم از جمله عوامل موثر در تعیین قیمت لپ تاپ اچ پی به حساب میآیند. با این اوصاف یادتان باشد که شما برند صاحب سبک، نسق و مشهور HP را برای برآورده نمودن آرزویتان انتخاب کردهاید. پس باید خیالتان از بابت خوش قیمت بودن دستگاههای این کمپانی کاملاً آسوده باشد.

این موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد به جای خرید این محصولات به سراغ از کامپیوتر های رومیزی بروند تا بتوانند در فواصل زمانی کوتاه مدت، راحتتر قطعات را تعویض کنند. علاوه بر این موضوع، وجود هرگونه ایراد و اشکال در آل این وان ها باعث میشود تا سایر بخش های سیستم نیز دچار اختلال شود. برای مثال اگر در کامپیوتر های رومیزی اسپیکر شما دچار ایراد شود، تنها اسپیکر شماست که نیاز به تعویض یا تعمیر شدن دارد. اما در آل این وان ها، خراب شدن یک قطعه میتواند باعث آسیب به سایر بخش های این ابزار الکترونیکی شود. آیا آل این وان استوک بخریم؟ بسیاری از شما شاید در کنار علاقه شدید خود به آل این وان ها، بودجه مورد نیاز برای خرید انواع این محصولات را نداشته باشید. در این شرایط تنها یک راه پیش روی شما باقی میماند و آن خرید آل این وان استوک میباشد.

شاید اولین بار در سال 1970 اولین کامپیوترها ارائه شدند و تاریخچه اولین نمونه از آن ها به همین زمان برمی گردد. نخستین رایانه در سال 1981 به جهان معرفی شده و در همین زمان بود که این رایانه ها به صورت رسمی شروع به کار کردند. در سال 1983 بود که نمونه های بهتری از این نوع کامپیوترها به بازارهای جهانی معرفی شدند. باتری این کامپیوترها از نوع کادمیوم نیکل بود و صفحه کلید آن تقریبا در محدوده 68 بیتی قرار داشت. در محدوده سال 1979 تا 1980 اولین لپ تاپ واقعی چشم به این جهان گشود. سطح این سیستم کنترلی بوده و قابلیت خم شدگی در این سیستم موجود می باشد. در سال 1980 سازمان ناسا برای پرتاب موشک های خود از این لپ تاپ تازه تولید شده استفاده کرد و توانست آن را به جهان بیش تر از قبل معرفی کند. ورود واقعی لپ تاپ ها به بازارهای جهانی، در سال 1983 و 1984 اتفاق افتاد.

  • Acer Predator Helios 300
  • پروفایل های قدرت همه کاره
  • شرکت سامسونگ
  • بزرگ و سنگین بودن
  • بدون درایو نوری

هنگام لمس نمایشگر، حرکت انگشتان کاربر به سرعت شناسایی میشود. این نمایشگر از ۱۰ تاچ همزمان نیز پشتیبانی میکند. این نمایشگر در نوع خود کاملا خوب است، اما بهترین نیست. بهرهمندی از رزولوشن ١۶٠٠ در ٢۴٠٠ پیکسلی و تراکم ٢٠٠ پیکسل بسیار خوب است و سبب میشود تا مصرف شارژ دستگاه خیلی بالا نرود. این نمایشگر از نرخ رفرش ١٢٠ هرتزی هم پشتیبانی میکند که تجربه کاربری بهیادماندنی را به کاربران ارائه میدهد. نمایشگر مایکروسافت Surface Laptop Studio حدود ٨٠ درصد از فضای رنگی DCI-P3 و ١٠٠ درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش میدهد. این ارقام نشان میدهند که نمایشگر سرفیس گرانقیمت مایکروسافت یک انتخاب جذاب برای طراحان است. کنتراست ١۵٠٠:١ برای نمایشگر یک لپتاپ با این پنل مناسب است و روشنایی ۵٠٠ نیتی آن نیز تمام شرایط نوری را جواب میدهد، اگرچه به رقبایی مانند مکبوک پرو 2021 نمیرسد. با این حال بهخاطر روکش براق نمایشگر، در اکثر شرایط بازتاب محیط را در نمایشگر میبینید و این موضوع در محیطهای بسیار روشن میتواند آزاردهنده باشد.

لپ تاپ های اپل انقدر جذابیت دارن که حتی مخالفای سرسخت این کمپانی هم نمی تونن راحت ازشون بگذرن. از سخت افزار قدرتمند گرفته تا ظاهر زیبا و جذاب، شما رو متقاعد می کنن که با هر سطح سلیقه و نیاز، یکی از مدلای مک بوک رو بخرید. خب حالا به نظر شما اصلا این لپ تاپ ها واقعا انقدر منحصر به فرد و با کیفیتن؟ با توجه به قیمت بالای محصولات apple، اصلا ارزش داره که کلی پول بدین واسه خرید مک بوک؟ توی این مقاله می خوایم جواب همین سوالا رو بدیم و شما رو با مزایا و معایب لپ تاپ اپل آشنا کنیم. کارشناسای تعمیر لپ تاپ به کاربرا توصیه می کنن قبل از خرید، لپ تاپ hp zbook 15 g2 حتما ویژگی های مثبت و منفی اون رو در نظر بگیرن. اگه تصمیم دارید لپ تاپ ویندوزی تون رو با یه مک بوک خوش ساخت و زیبا تعویض کنین، بد نیست اول یه سبک سنگین کنین و ببینین که این محصول واقعا براتون کاربرد داره یا نه. به دلیل قیمت بالای مک بوک های اپل بسیاری از کاربران تصمیم میگیرند که مک بوک دست دوم بخرند. تا با هزینه کمتری بتونن از ویژگی های منحصر به فرد این لپ تاپ ها بهره مند بشن. اما برای خرید مک بوک دست دوم باید به نکاتی توجه کنید تا مطمئن بشین که دستگاه خریداری شده سالم باشه. پیشنهاد میکنم که با مطالعه بخش راهنمای خرید مک بوک دست دوم حتما از سلامت قطعات و بخش های مختلف مک بوک مورد نظر مطمئن بشین.

  • گرافیک: INTEL HD 4400 Upto 2GB
  • اتصالات را بررسی کنید
  • آداپتور لپتاپ سامسونگ
  • بدنه پلاستیکی
  • آیا آسیب قابل ملاحظه و مشهودی به لپتاپ وارد شده یا نه؟
  • عملکرد خوب در مقابل قیمتش
  • گزارش تخلفات
  • کیبورد و پورت ها

این صفحه نمایش دارای فناوری TFT بوده که میتواند تا ۱۶ میلیون رنگ متفاوت را تشخیص و نمایش دهد. شرکت اچپی کاری کرده که لپتاپ 15 اینچی اچ پی مدل ProBook 650 G1 بتواند در شرایط گوناگون کارایی مناسبیداشته باشد. از خوبیهای این صفحه نمایش مات بودن آن است. این مات بودن باعث می شود تا نور محیط را بازتاب ندهد و چشم کاربر اذیت نشود. از آنجایی که با یک لپتاپ دانشجویی و یا مناسب برای مصارف خانگی و اداری مواجه هستیم، پورتهای مختلفی را هم روی آن مشاهده می کنید. این لپتاپ از کارت خوان پشتیبانی میکند و دارای پورت شبکه LAN است (وجود پورت شبکه به این معنی است که می توان این لپتاپ را در شبکههای کامپیوتری LAN استفاده کنیم.) و پورت HDMI روی آن دیده می شود. البته پورت USB 3.0 برای آن در نظر گرفته شده است. لپتاپ 15 اینچی اچ پی مدل ProBook 650 G1 از یک باتری ۳ سلولی با ظرفیت ۴۸ وات ساعت بهره می برد که می تواند حدودا ۴ ساعت می تواند دستگاه را روشن نگه دارد.

قیمت تجهیزات دندانپزشکی و آشنایی با انواع تجهیزات دندانپزشکی زیبایی

دستۀ چراغ یونیت دندانپزشکی نیز با فویل آلومینیوم استریل موجود در سینی وسایل پوشانده می­شود. شکل 3-12 چگونگی Drapeمیز Mayoو دستۀ چراغ یونیت را نشان می­دهد. 1. دست­ها کاملاً خیس شود. 2. حداقل ۶ قطره محلول آنتی­سپتیک روی آن­ها ریخته شود (معمولاً توسط ظرف یا dispenserنصب شده روی دیوارۀ کنار محل دست­شویی که با چشم الکترونیک کار می­کند) . 3. حداقل 15 ثانیه(ترجیحاً 30 ثانیه) دو دست کاملاً به هم مالیده می­شود و ناحیۀ دست­ها و پایین ساعد شسته می­شوند. به ناحیۀ انگشتان، بین آن­ها و ناخن­ توجه مخصوص شود. صرف نظر از فعالیت بیشتر دست غالب، قیمت تجهیزات دندانپزشکی بهداشت هر دو دست به طور مساوی انجام شود. 4. دست­ها به مدت حداقل 10 ثانیه با آب جاری خنک یا ولرم کاملاً شسته شوند و سپس توسط حولۀ استریل یا خشک­ کن برقی خشک ­شوند. این روش موجب از بین رفتن عمدۀ میکروارگانیسم­های موقت یا گذرا و اکثر فلور نرمال پوست دست می­شود. پس از مراحل فوق و خشک شدن کامل دستها، دستکش پوشیده می­شود.

مقررات دستگاه های پزشکی در اروپا ، همانطور که امروزه میدانیم ، در سال 1993 توسط آنچه به طور کلی تحت عنوان راهنمای دستگاه های پزشکی (MDD) شناخته می شود ، اعمال شد. در تاریخ 26 مه 2017 ، مقررات دستگاه پزشکی (MDR) جایگزین MDD شد. دستگاه ها و تجهیزات پزشکی به هر وسیله ای گفته می شود که برای اهداف پزشکی استفاده شود. تجهیزات پزشکی با کمک به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در تشخیص و معالجه بیماران و کمک به بیماران برای غلبه بر بیماری ، کیفیت زندگی آنها را بهبود می بخشد. دستگاه های پزشکی هم از نظر کاربرد مورد نظر و هم از نظر علائم استفاده متفاوت هستند. یکی از نمونه های دستگاه های پر خطر ، دستگاه هایی هستند که دارای نرم افزارهای جاسازی شده مانند ضربان سازهای ضربان قلب هستند و به انجام آزمایش های پزشکی ، ایمپلنت و پروتز کمک می کنند. مواردی پیچیده که از طریق فرآیند های تولید عمیق و کم عمق تولید می شوند.

رترکتور ولکمان Volkman Retractor : نام این ابزار از روی نام جراح آلمانی قرن نوزدهم، ریچارد فون ولکمان برداشته شده است. رترکتور ولکمان دارای شاخک های تیز است که می توان از آن برای انواع روش ها یا عمل های تخصصی مانند جراحی پلاستیک استفاده کرد. سوزن ها به دفعات در حین عمل های جراحی مورد استفاده قرار می گیرند که این بخیه ها می توانند قابل جذب و غیر قابل جذب باشد. سوزن ها نیز دارای انواع مختلفی هستند که سوزن ها برای عبور باید از بافت جدا شوند. سوزن مخروطی یا همان گرد بیشترین استفاده را در بافت های نرم مانند روده و بافت های سخت تر مانند ماهیچه را دارد. سوزن مثلثی دارای یک لبه به سمت داخل و لبه های تیز می باشد که معمولاً برای برش های معمولی مورد استفاده قرار می گیرد. نوع دیگر آن سوزن منحنی است که برای بافت های سخت تر مانند پوست استفاده می شود. در مورد انواع بخیه لازم است بدانید که دو نوع اصلی بخیه وجود دارد؛ مدل اول بخیه زدن بافته شده یا همان تک رشته ای و دومی بخیه زدن بدون بافته. بخیه بدون بافته می تواند قابل جذب و غیر قابل جذب باشد. کاربرد منگنه و کلیپ ها برای احشاء ، بستن و برداشتن نمونه ها می باشد. این ابزارها دارای مدل های مختلفی هستند که می توانیم به منگنه خطی ، کاتر های خطی و منگنه دایره ای اشاره کنیم.

یونیت دندانپزشکی یا Dental unit، اصلی ترین و اساسی ترین وسیله در هر مطب یا کلینیک دندانپزشکی می باشد که ضروری ترین ابزار کار دندانپزشک به حساب می آید. در ادامه این مقاله به معرفی اجزا و بخش های مختلف یک یونیت دندانپزشکی و همچنین انواع مختلف یونیت ها خواهیم پرداخت.دانستن این اطلاعات پایه برای یک دستیار دندانپزشک کاملا ضروری می باشد. یونیت دندانپزشکی از چه بخش هایی تشکیل می شود؟ قسمتی است که برای نشستن بیمار طراحی شده و از سه قسمت سری (A)، پشتی (B) و نشیمنگاه (C) تشکیل شده است. این سه قسمت هم به صورت یک واحد و هم به صورت جداگانه قابل تنظیم می باشند. با تنظیم این قسمت ها بیمار در یک موقعیت مناسب و راحت برای انجام درمان قرار می گیرد. تجهیزات دندانپزشکی دست دوم کلیدهای تنظیم پوزیشن بر روی تابلت دندانپزشک و همچنین در اغلب یونیت ها بر روی تابلت دستیار نیز قرار دارند. علاوه بر این، در اغلب مدل ها در قسمت کفی یونیت نیز یک قسمت به نام Foot Controller (D) برای کنترل و تنظیم موقعیت صندلی با پا وجود دارد.

با توجه به نوع و برند یونیت دندانپزشکی ، امکانات آن متفاوت خواهد بود و میتوانند هر کدام از ویژگیهای خاصی برخوردار باشند. در این مقاله بخشهای مهم یک صندلی دندانپزشکی، مزایا و ویژگیهای آن را با توجه به یونیتهای موجود در بازار به شما نشان میدهیم. اجزای اصلی یونیت دندانپزشکی چیست ؟ و سایر عناصر مهم دیگر میباشد که دنتاطب در ادامه مقاله به تمام این اجزا میپردازد. صندلی دندانپزشکی یکی از مهمترین قسمتهای هر یونیت دندانپزشکی برای بیمار و هم برای دندانپزشک است و به همین خاطر طراحی و ارگونومی نقش بسیار مهمی را ایفا میکند. کراشوار ظرفی است که در کنار صندلی دندانپزشکی قرار داده شده است، که در طی انجام عمل و معاینه بیمار، شستشوی دهان و تخلیه بزاق دهان بیمار را انجام میدهد. کاسه کراشوارها از جنس چینی، شیشهای یا پلاستیکی میباشد. این قسمت از یونیت معمولا قابل جدا شدن جهت اتوکلاو و استریل است. در بعضی از یونیتها شیر آب در کراشوار نیز قابلیت جداشوندگی دارد، که این امر باعث راحتی در استریل و تمیز کردن میشود.

کوپلینگ قالب گیری ابزار دیگری است که در کاشت دندان استفاده می شود. مرحله قالب گیری پس از برداشتن هیلینگ ایمپلنت انجام می شود. قبل از قالب گیری ، سوراخ ایمپلنت با پیچ کاور بسته می شود ، پس از اتمام مراحل قالب گیری ، دوباره پیچ کاور باز می شود و ایمپلنت در جای خود قرار می گیرد. ایمپلنت های پیش ساخته که صاف و زاویه دار هستند. ایمپلنت های سفارشی که از تیتانیوم، زیرکونیا و چند فلز دیگر ساخته و ارائه میگردند. ایمپلنت های مورد استفاده در اتچمنتهای اوردنچر که شامل مدل های توپی، آرا و لوپیتور میباشند. ابزاری که ایمپلنت را به فیکسچر ایمپلنت متصل میکند پیچ ایمپلنت نام دارد. آنالوگ ابزار دیگری است که در ایمپلنت استفاده می شود و در آزمایشگاه ها به عنوان مدل و نسخه ای از ایمپلنت استفاده می شود. از آچار دستی برای قرار دادن پیچ ایمپلنت و پیچ کاور هیلینگ ایمپلنت نیز استفاده می شود. آچار در قسمت خاصی از این ابزار قرار گرفته و امکان محکم کردن پیچ های ذکر شده در پاراگراف قبل را تا حد ممکن فراهم می کند.

در رشته ارتودنسی از واژگان تخصصی برای نامیدن تمام قطعات تشکیل دهنده بریس استفاده میشود. بهتر است تمام بیماران تحت درمان ارتودنسی با این اصطلاحات آشنا باشند، تا در صورت آسیب دیدن، شکستن یا از جا درآمدن آنها یا احساس ناراحتی در ناحیه خاصی از دهان راحتتر بتوانند مشکل خود را بیان کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع بریس و ویژگی های هر یک از بریس ها آشنا سازیم. تجهیزات دندانپزشکی زیبایی  بریس فلزی پرکاربردترین نوع بریس است که از استیل ضدزنگ گرید بالا تهیه میشود. بریسهای فلزی امروزی کوچکتر، زیباتر و راحتترند. بریسهای سرامیکی از مواد شفاف ساخته میشود و به دلیل ظاهر زیبا و عدم جلب توجه اطرافیان در میان بیماران بزرگسال طرفداران بیشماری دارد. یگانه نقطه ضعف بریس سرامیکی شکننده بودن آن و تغییر رنگ دادن بستهای کشی (اورینگ ها) در فاصله بین دو ویزیت است. بریس شفاف از مواد شفاف ساخته میشود و به دلیل ظاهر زیبا و عدم جلب توجه اطرافیان در میان بیماران بزرگسال طرفداران بیشماری دارد.

مراحل ارتودنسی چند جلسه طول می کشد؟ مشکلات دندانی و دیگر بیماریهای جسمی بسیار بیارتباط با یکدیگر نیستند، ناراحتیهای حفره دهان میتواند علت دیگر بیماریها باشد. هدف از معاینه و ارزیابی اولیه اطمینان از این موضوع می باشد که قبل از شروع به درمان ارتودنسی ناراحتیهای جسمی و دندانی پیشین کاملاً تحت کنترل قرار گرفته باشد. و برای شروع درمان مشکلی نباشد. در این مرحله از بیمار درخواست میشود که دندانهای خود را در تری پر شده با ژلی پر کند که پس از تماس دندانها اطراف آن سخت میشود. سپس تریها را از دندان جدا می کنند و با گچ مخصوص دندانپزشکی آن را پر می کنند تا قالب و مدل لازم از دندانها به دست بیاید. متخصص ارتودنسی با کمک این قالب میتواند موقعیت هر دندان و ارتباط دندانها با هم را به دقت تعیین کند. رادیوگرافی ابزاری فوقالعاده برای مشاهده عوارض بالقوه یا آسیبدیدگیهای فعلی مفصل فک است.

  • روزنامه رسمی و روزنامه آخرین تغییرات شرکت
  • دارای گیج کنترل سرعت
  • علوم باغبانی و مهندسی فضای سبز
  • کیفیت مواد سازنده روکش ایمپلنت
  • نشریات دانشجویی؛
  • قطب گیاهان زراعی ویژه

لیوان پرکن یونیت دندانپزشکی، ابزاری است که با کمک آن میتوان، لیوان مخصوص شستشو دهان بیمار را پر کرد. آب لیوان یونیت دندان پزشکی، توسط شیر برقی فراهم میشود. لیوان پرکن روی تابلت و بدنه کراشوار قرار دارد. آب مورد استفاده در یونیت دندانپزشکی، از طریق آب شهری تأمین میشود. برخی از مدلهای جدید یونیت دندانپزشکی، مجهز به آبگرمکن داخلی هستند که آب گرم برای دندانپزشکی مهیا میکند. چرا که استفاده از آب سرد برای بیماران ناخوشایند میباشد. این میز در کنار صندلی دندانپزشک نصب شده و دارای دکمه های کنترل صندلی، یونیت و امکانات موجود در انواع یونیت دندانپزشکی می باشد. بنابراین حرکت صندلی به سمت بالا و پایین، جابجایی پشتی صندلی، کنترل کراشوار،  تنظیم نور چراغ یونیت و سرعت چرخش توربین ها، از جمله کارهایی است که توسط دکمه های موجود روی میز کنسول، انجام می شود. ساکشن ها اغلب به عنوان نوعی مکنده قوی مورد استفاده قرار می گیرند تا دندانپزشک از دید کافی در محیط دهان، برخوردار باشد.

منبع:

https://pishrodent.com/